fredag 12 oktober 2012

En vecka inspirerad av Jonny Forsströms konst.

Den här veckan har jag tagit in konsten i ateljén. Barnen har fått titta på 3 målningar gjorda av Jonny Forsström.Vi har pratat om tavlorna och barnen har berättat vad dom ser i bilderna. Barnen har fått välja två som dom tycker är bäst att titta på. Så har jag delat ut stora härliga papper, rena vattenfärgskakor, många penslar och flera skålar med vatten.

-"Nu ska ni få måla med samma färger som Jonny använt. Men ni ska inte måla precis som Jonny gjort. Men ni ska tänka på bilderna som han gjort".

-"Då kan man säga att vi ska härma Jonny".











 
Här har alla barnen lämnat bordet, utom Sofi. Hon satt kvar länge, länge och var som uppslukad av färgerna, bilderna och hon målade och målade.
 
 
















1 kommentar:

  1. Vilka fantastiska bilder som barnen har gjort! Jag ska pröva nästa gång jag träffar mitt äldsta barnbarn som älskar att rita och måla.
    Ingrid

    SvaraRadera