måndag 28 november 2011

Det är viktigt med kompisar här i livet.

På Mockasinen har dom just nu igång ett projekt om kompisskap. En del i detta är att komma till ateljén och skapa en kompis i leran som ska sättas på en gemensam tavla. Denna dagen var Isaac, Lova, Matilda Wilda och Alexander hos mig.

Isaac säger att hans kompis bor i Munkedal. Han undrar om det ok om han gör honom. Javisst är det ok att ha en kompis i Munkedal och att göra honom i lera i Ljungskile.



Wilda har en kompis som heter Kasper. Hon kommer inte ihåg var han bor, men det är nära...

Matilda: -"Det är Vilgot och han är min kompis".



...och Vilgot är ju Matildas storebror.

Alexander: "-Min katt är min kompis. Pappa är ochså min kompis".


Lova har bestämt sig för att göra Delia i lera.



Hon fäster armar och senare även ben på sin kompis.


Här ligger nu ett gäng kompisar och ska torka innan det är dags för ugnen. Sedan kommer barnen tillbaka för att måla kompisarna, och så glasyr och ny bränning. Det blir säkert anledning att återkoppla till den fina tavlan senare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar