fredag 28 oktober 2011

Morgonkaos i ateljén.

När jag öppnade dörren till ateljén en morgon så mötte mig ett väldigt annorlunda ljud. En luftpump som skrek av förtvivlan eftersom den gick utan vatten.

Akvarievattnet hade rymt ut på golvet. Men varför? ALLT vatten hade läckt ut. Stackars fiskarna låg i en liten pöl på botten. 

Många frottéhanddukar gick det åt. Barnen kom in och undrade vad som hände på golvet.

Snabbt snabbt fick jag fiskarna upp i en badbalja.


När jag fått bort all sand så hittade jag en stor spricka i botten.


Efter samtal med Kenneth på Ljungskiles fantastiskt trevliga glasverkstad, LJUNGSKILES GLAS OCH MONTAGE, så lovade han att titta på det för att se om det gick att laga.

Han hjälpte mig att få ur det ur bagaget

Under tiden fick fiskarna tillbaka sitt urvuxna akvarie.


Efter några dagar fick jag ett samtal från Cecilia:-" Nu är det lagat och Kenneth har vatten i och det är tätt!"

Hurra!!! Här kommer han med ett lagat akvarium. Hela botten har fått en extra glasskiva. Inte bara det. Han har även förstärkt alla silikonskarvar.

Cecilia sätter på en dekal med "LJUNGSKILE GLAS OCH MONTAGE".

Finputs och tork innan det kan lämna verkstan. 


Här kommer det...

...och tillbaka in i bilen. Ett stort tack till Er som hjälpte oss att få akvariet tätt. 

Peter bär in det på förskolan.

Nu är det återflytt för fiskarna efter totalrenoveringen tack vare Kenneth och Cecilia.

Ta...raaa..... TÄTT!!!!
Får någon bekymmer med någonting i glas så kan jag varmt rekommendera LJUNGSKILE GLAS OCH MONTAGE. Dom är toppen. Tusen tack för hjälpen.

1 kommentar:

  1. Det var en faslig tur att läckaget uppstod under arbetsveckan så att fiskarna räddades. Å vilken tur att det finns så snälla människor som de på LJUNGSKILE GLAS OCH MONTAGE ;o)
    // Mia

    SvaraRadera